Foreningens historie

Aktiviteter gennem mere end 100 år

Egense Husflidsforening blev stiftet i 1957 og har altså været aktiv i mere end 60 år.
Det er en udløber af Svendborg Husflidsforening, der blev stiftet i september 1911.
I 1976 blev de to foreninger lagt sammen, og siden 1995 har foreningen holdt til på Juulgården mellem Egense og Rantzausminde.
Gennem alle årene har det været en aktiv forening, der har fornyet sig i takt med det, der rører sig i tiden.

Husflidsforeningen tilbyder kurser efter folkeoplysningslovens bestemmelser. Man skal derfor ikke være medlem af foreningen for at deltage i kurser. Egense Husflid er tilknyttet FORA - Læring og kreativitet i fællesskab.

I 2020 flyttede vi fra vores lokaler på Juulgården, 5700 Svendborg til nye lokaler i Ollerup.

De fleste aktiviteter foregår i foreningens egne lokaler på Skolebakken 8, Ollerup, 5762  Vester Skerninge.

Kreativt Håndværk - Egense Husflid
Skolebakken 8, Ollerup